Throne of Bhaal

Od vydání Stínů Amnu neuběhl ani rok a Bioware přivedli na svět poslední tři kapitoly putování Bhaalova potomka, v nichž se rozhodne o osudu podstaty mrtvého boha smrti.

Po vyvrcholení druhého dílu v elfím městě Suldanessellaru se družina prostřednictvím intermezza v elfím hájku dostane dále na jih do Tethyru, kde zuří bitva o Bhaalův trůn. Na jedné straně stojí v alianci armády pětice “nejmocnějších” Bhaalových splozenců, kteří se chystají zmocnit celé božské esence, a na straně druhé všichni ostatní bohovi potomci, již v plánech Pětky překážejí. Mezi ně ovšem patří i vaše postava (proto ty uvozovky u „nejmocnějších“ ;-) ) a ta jistě nevydá svou duši lacino.

Ruku k dílu opět přiloží až pět souputníků (mimo ty z původní hry vám v datadisku své služby nabídne i jeden starý známý z prvního dílu) a velmi užitečnou pomůckou je rovněž vaše kapesní sféra, kam se lze kdykoli uchýlit a vykurýrovat utrpěné šrámy.

Kromě lokací hlavní dějové linie datadisk přidává také jednu, která je na rozdíl od předchozích dostupná již z některých kapitol původní hry. Tímto místem není nic menšího než masivní několikapatrový dungeon Strážcova pevnost. Ten na svých různorodých podlažích staví družině do cesty všeliké protivníky, pasti a pár logických hádanek. Odměnou za překonání všech nástrah jsou potom předměty, jež se řadí k nejmocnějším.

Oproti původní hře ubylo postraních úkolů a naopak vzrostla frekvence soubojů. A poněvadž jsou postavy za poražené nepřátele bohatě odměněny, zkušenostní limit byl navýšen na závratných 8 000 000. Pro zpestření levelování autoři přidali několik bonusových kouzel a tzv. schopnosti vysokých úrovní (High Level Abilities (HLA)), které se liší dle povolání a především usnadní eliminaci protivníků.