Baldur’s Gate II: Shadows of Amn

Poté, co Bhaalův potomek v prvním díle a datadisku procestoval Mečové pobřeží mezi Baldurovou bránou a Nashkelem, poslali jej Bioware na podzim roku 2000 dále na jih – do Amnu.

Stejně jako v předchozí části ságy i zde si hráč vytváří (potažmo importuje) pouze hlavní postavu a ostatní družiníky potká (a maximálně pět z nich i naverbuje) cestou. Některé lze nalézt na samém počátku, k jiným vede cesta delší a spletitější. Souputníci jsou kořením celé hry: dle své nátury komentují jednání vaší postavy, debatují mezi sebou, s většinou se pojí větší, či menší úkol a s některými lze dokonce navázat vztah bližší než přátelský. (pro pořádek je třeba dodat, že si lze v multi-playeru vytvořit dle libosti třeba až celou družinu a tu následně převést do single-playeru, ovšem takové postavy budou z hlediska interakce “mrtvé”).

Příběh, který se odehrává v roce 1369 ú. l., několik měsíců po vyřešení železné a lykantropické krize, začíná probuzením v kleci v neznámém podzemí a ve společnosti podivného holohlavého týpka (ne, opravdu to nejsem já), jenž na hlavní postavě provádí pokusy, za něž by se ani doktor Mengele nemusel stydět. Pobyt v malé kleci a mučení plešounem by však většinu hráčů zabavilo pouze na chvíli, pročež o jeden zlodějský útok (a několik mrtvých skřetů a mefitů a pár odstraněných pastí) později unikne torzo družiny nejen z klecí, ale z celého podzemí vůbec a zůstane ohromeně zírat na krásu Athkatly, hlavního města Amnu.

Krom hlavní dějové linie se družina nachomýtne k desítkám vedlejších úkolů (v některých případech dosti rozsáhlých), díky nimž hra působí dojmem značné volnosti. Při navrhování nosného příběhu i vedlejších úkolů se tvůrci nespokojili s velkou metropolí, stejně jako se pochopitelně nespokojili s prvotními protivníky, a tak družina během hry navštíví místa vzdálenější a hlubší, utká se s potvorami mocnějšími a temnějšími a získá zkušenosti vyšší a… vyšší.

Po svém předchůdci Stíny Amnu podědily srdce tlukoucí na osvědčeném Infinity Enginu, který je zárukou výjimečného grafického zpracování a izometrického pohledu. Herní pravidla jsou opět adaptací AD&D, ovšem oproti prvnímu dílu doznala jistých úprav – byla přidána nová hratelná rasa, tří nová povolání, možnost zvolit si u původních povolání jakási podpovolání (tzv. kity), detailnější rozdělení zbraňových dovedností a ovšemže byl zvýšen zkušenostní limit (nyní činí 2 950 000).

Poslední novinky