NPC

ajantis
Nahoru

Ajantis

člověk, zákonně dobrý, paladin

  • Síla: 17
  • Obratnost: 13
  • Odolnost: 16
  • Inteligence: 12
  • Moudrost: 13
  • Charisma: 17

Ajantis se nachází v lokaci na sever od Přátelské náruče (Friendly Arm Inn). Stojí si tam u cesty, kousek od skupinek Ankhegů.

Životopis

Když se ho zeptáš na minulost, AJANTIS prohlásí, že je paladin z Řádu Nejjasnějšího srdce a že prosazuje sílu a kázeň Helma. Patří ke šlechtickému rodu Ilvastarrů z Hlubiny a práci s mečem se učil u tak významných osobností, jako je Myrmith Splendon. Jeho schopnosti a zbožnost zřejmě upoutaly pozornost paladina Keldorna, jednoho z nejuznávanějších v řádu, který se rozhodl, že si vezme Ajantise pod svá křídla jako páže. Nedávno Ajantis požádal o poctu stát se plnohodnotným členem řádu. Aby dokázal, že je toho hoden, musí putovat po Mečovém pobřeží a pomoci učinit přítrž útokům příšer v této oblasti. Pokud uspěje na své výpravě, řád potvrdí jeho způsobilost pro členství. Této misi je zcela zasvěcen.

alora
Nahoru

Alora

hobitka, zmateně dobrá, zlodějka

  • Síla: 8
  • Obratnost: 19
  • Odolnost: 12
  • Inteligence: 14
  • Moudrost: 7
  • Charisma: 10

Po večerech krade jako straka v Síni zázraků (Hall of Wonders) ve městě Baldur's Gate.

Životopis

Když se jí zeptáš na minulost, ALORA odhalí, že pochází z Iriaeboru. Jako dítě byla roztomilá, nebezpečně zvědavá a působila rodičům neustále potíže. Zkoušeli omezovat její ztřeštěné chování a snažili se ji naučit, aby byla spokojena s domovem a rodinou jako jiní půlčíci. Aloře to připadalo nesnesitelně nepříjemné a vydala se na průzkum světa. Rychle zjistila, že přitahuje všechny možné problémy, chodí na špatná místa a rozhněvává špatné lidi. Nakonec se dostala do Baldurovy Brány a právě zde nalezla své budoucí povolání: zlodějství. Bohatství nikdy nepatřilo mezi její hlavní zájmy; prostě šlo o to, že za zavřenými dveřmi jsou nejzajímavější věci. Její sladká povaha ji mnohokrát zachránila před vězením.

branwen
Nahoru

Branwen

žena, neutrální, kněžka

  • Síla: 13
  • Obratnost: 16
  • Odolnost: 15
  • Inteligence: 9
  • Moudrost: 16
  • Charisma: 13

Její socha zkrášluje cestu v Cirkuse (Carnival) na východ od Nashkelu. Stačí na ni seslat ze svitku Stone to Flesh (kámen na maso).

Životopis

Když se BRANWEN zeptáš na její minulost, odpoví, že v mládí opustila domov v Seawolfu na Norheimských ostrovech. Její vlastní lidé jí spílali za to, že se chtěla stát kněžkou, což bylo ve vesnici postavení vyhrazené pouze mužům. Není kvůli tomu rozmrzelá, uvědomuje si, že její víra musí obstát i v takové zkoušce. Cestovala po pobřeží, nabízela své služby místním vojenským spolkům a nakonec ji zaměstnala společnost cestovatelů v oblasti Nashkelu. Branwen však neměla tušení, že se tato skupina věnovala banditství. Zmařila jejich přepadení karavany neozbrojených obchodníků. Vzbouřila se a mág jménem Tranzig ji v následném boji proměnil v kámen. Přes tento nepříznivý závěr se Branwen domnívá, že Tempus její činy schvaluje. Útočení na neozbrojené je nejsprostější ničemnost.

coran
Nahoru

Coran

elf, zmateně dobrý, multipovolání – bojovník/zloděj

  • Síla: 14
  • Obratnost: 20
  • Odolnost: 12
  • Inteligence: 14
  • Moudrost: 9
  • Charisma: 16

Corana potkáte na mostě v Zahaleném lese (Cloakwood), chce pomoci s lovem Wyvern.

Životopis

Když se ho zeptáš na minulost, CORAN odhalí, že pochází z Lesa Tethyr a i když má na tu dobu nejlepší vzpomínky, tamější poklidný život určitě nebyl pro něj. Místo toho se vydal do Baldurovy Brány se sny o bohatství, moci a vážnosti. Bez peněz se musel pustit do kradení, avšak okrádal jen ty, kteří se bez těch peněz podle něj obejdou, a přísahal, že přestane hned, jak bude mít dost peněz na založení podniku. Bohužel se mu tento životní styl zalíbil a těšil se na každý těsný útěk, nebezpečné vloupačky či krásné ženy. Občas musel na chvíli odjet z města a ztratit se v divočině, než se věci uklidnily a zapomnělo se na něj. Jeho poslední útěk je zřejmě výsledkem vztahu s čarodějnicí Brielbarou. Nesměle přiznává, že byl přistižen při svádění členky Rytířů jednorožce a musel utéct před nebezpečně žárlivou kouzelnicí.

dynaheir
Nahoru

Dynaheir

žena, zákonně dobrá, zaříkávačka (Invoker)

  • Síla: 11
  • Obratnost: 13
  • Odolnost: 16
  • Inteligence: 17
  • Moudrost: 15
  • Charisma: 12

Nachází se v jedné z jam gnollí pevnosti. Její nalezení je součástí úkolu Minsca (s nímž tvoří dvojku) či Edwina.

Životopis

Když se jí zeptáš na minulost, DYNAHEIR nemá moc co říci. Pochází z národa Rasheman daleko na východě a přišla na západ s ochráncem Minscem. Minsc prochází "dejemma", rituálem dospělosti, a zdá se, že Dynaheir může podnikat něco podobného. K tomu řekne jen, že se o Mečovém pobřeží vypráví skvělé věci. Připadá ti velmi sebejistá, je velice vnímavá a náročná na své společníky. Vyjádřila starost o duševní zdraví svého ochránce, i když si ho viditelně váží a neodešla by od něj.

edwin
Nahoru

Edwin

muž, zákonně zlý, vyvolávač (Conjurer)

  • Síla: 9
  • Obratnost: 10
  • Odolnost: 16
  • Inteligence: 18
  • Moudrost: 9
  • Charisma: 10

Edwina potkáte u jižního mostu v Nashkelu. Najme si vás na zavraždění Dynaheir. Jde o velmi schopného kouzelníka, jenž má kupu bonusových kouzel díky svému povolání a samozřejmě i amuletu. Vhodný přirozeně spíše do zlé družiny.

Životopis

Když se ho zeptáš na minulost, EDWIN prohodí, že nemá v úmyslu prozradit takové informace a že to není tvoje věc. Dále prohlásí, že můžeš být šťastný, že je s tebou, a zamumlá cosi o odchodu, kdykoliv bude chtít. Očividně se málo zajímá o přátelství ostatních a zřejmě ho více těší mluvit sám se sebou, než působit společně s ostatními. Jeho oděv krvavě zobrazuje barvy Červených čarodějů Thaye, ačkoliv je záhadou, proč by se člen této organizace vydával tak daleko na západ. Edwin o tom určitě žádné informace neposkytne.

eldothkron
Nahoru

Eldoth Kron

muž, neutrálně zlý, bard

  • Síla: 16
  • Obratnost: 12
  • Odolnost: 15
  • Inteligence: 13
  • Moudrost: 10
  • Charisma: 16

K potkání na jihu třetí mapy Zahaleného lesa (Cloakwood). Přidá se k vám, jen když mu slíbíte osvobození Skie z residence jejího otce v Baldur's Gate. Umí si vytvářet otrávené šípy.

Životopis

Když se ho zeptáš na minulost, ELDOTH hovoří, jako by každé jeho slovo mělo zapůsobit a oslnit. Opravdu vypadá, že ho baví vyprávět o sobě. Zřejmě pochází z ostrovního království Ruathym, i když v mládí odešel do města Hlubiny. Jeho přirozený sklon k písním a básním byl doveden k dokonalosti během studia na hudební univerzitě v Novém Olamnu, přispívajíc zlatem vypůjčeným od některé z jeho milenek. Zdá se, že jeho hudební schopnosti se odráží v jeho talentu ovládat emoce ostatních. Vyhýbá se vysvětlení, jak odešel z Hlubiny, ale zřejmě k tomu došlo kvůli pokusu o schůzku s Aleenou Paladinstar. Piergeiron, pán města, odhalil, že jeho dceru využíval manipulativní diletant a pravděpodobně se docela rozzuřil. Eldoth nepochybně musel prchnout z města a rozhodl se, že je čas používat své bardské schopnosti někde jinde.

faldorn
Nahoru

Faldorn

žena, neutrální, druidka

  • Síla: 12
  • Obratnost: 15
  • Odolnost: 11
  • Inteligence: 10
  • Moudrost: 16
  • Charisma: 15

K nalezení ve třetí části Zahaleného lesa (Cloakwood) v kruhu kamenů. Jde o Stínovou druidku (Shadow Druid), která je též schopna povolat si na pomoc vlka (konkrétně Dread Wolf).

Životopis

Když se jí zeptáš na minulost, FALDORN prohlásí, že je dítětem ženy Černého Havrana Uthgardta. Jako kojenec byla předána skupině Stínových druidů a tudíž byla vychována podle jejich víry. Stínový druidové jsou skupina odštěpená z hlavního druidského řádu, která se zabývá velmi agresivní ochranou přírody; často se spoléhají na násilí, aby dosáhli svých cílů. Faldorn v dospívání vypadala nadějně a řád se rozhodl poslat ji na Mečové pobřeží, aby otestovali její zanícení pro jejich ideály. Jejím poselstvím je za použití jakýchkoliv prostředků bránit plenění přírody, bez ohledu na riziko i za cenu svého či cizího života.

garrick
Nahoru

Garrick

muž, zmateně neutrální, bard

  • Síla: 14
  • Obratnost: 16
  • Odolnost: 9
  • Inteligence: 13
  • Moudrost: 14
  • Charisma: 15

K najmutí hned v Beregostu, pokud přijmete nabídku Silke a nějak se s ní vypořádáte.

Životopis

Když se ho zeptáš na minulost, GARRICK vysvětlí, že byl členem proslulé herecké společnosti nazývané Údolní trubadúři. Putovali od Nikdyzimy až do Amnu a častokrát hrávali Vévodům i jiným šlechticům. Vlastně, když byla skupina na vrcholu, málokdo si mohl dovolit zaplatit vystoupení. Garrick však o té době nemluví s láskou, protože nebyl spokojen s chováním kolegů. Zřejmě odhalil, že vystoupení jsou používána jako zástěrka pro krádeže, a prohlásil, že s tím nechce mít nic společného. Přátelé ho odvrhli a teď si přeje prostě jenom putovat a hrát pro radost těm, kteří chtějí naslouchat. Vypadá trochu mladě a naivně.

imoen
Nahoru

Imoen

žena, neutrálně dobrá, zlodějka

  • Síla: 9
  • Obratnost: 18
  • Odolnost: 16
  • Inteligence: 17
  • Moudrost: 11
  • Charisma: 16

Imoen si vás najde hned po odchodu ze Svítící tvrze (Candlekeep).

Životopis

Když se jí zeptáš na minulost, IMOEN tě hravě poplácá po rameni. Říká, že právě ty bys to měl nejlíp vědět, protože jste spolu vyrůstali. Opravdu, setkání s tímto čilým děvčetem patří k tvým nejlepším vzpomínkám. Zřejmě přišla do Svítící tvrze stejně jako ty, jenže o 10 let později, a strávila mnohem více času s hostinským Winthropem než s Gorionem.

Vypadá jako věčné dítě a je spokojena s rolí mladší sestry, i když jste přibližně stejně staří. Podle jejího srdečného úsměvu odhaduješ, že s tebou bude putovat po jakýchkoliv cestách.

jaheira
Nahoru

Jaheira

půlelfka, neutrální, multipovolání – bojovnice/druidka

  • Síla: 15
  • Obratnost: 14
  • Odolnost: 17
  • Inteligence: 10
  • Moudrost: 14
  • Charisma: 15

I s Khalidem (s nímž tvoří pár) jí naleznete v Přátelské náruči (Friendly Arm Inn).

Životopis

Když se jí zeptáš na minulost, JAHEIRA se rozpálí. Vypráví, že se narodila v Tethyru v rodině věrné Králi Alemanderovi, bohužel během občanské války. Její rodina patřila mezi šlechtice napadané zuřivými davy rolníků a ona byla ušetřena jedině díky služce, která ji odvedla z hradu. Uprchly do lesa Tethyr a narazily na skupinu druidů, kteří se o dítě ochotně postarali. Z Jaheiry vyrostla velice tvrdohlavá dívka, která věří, že jedinou cestou k ochraně přírody je aktivní účast. S Khalidem toho má málo společného, ale i když jsou její způsoby často konfliktní, očividně se o něj stará. Její obdiv ke Gorionovi je zřejmý a častokrát jasně prohlašuje, že kdokoliv byl odpovědný za jeho smrt, stihne ho stejný osud.

kagain
Nahoru

Kagain

trpaslík, zákonně zlý, bojovník

  • Síla: 16
  • Obratnost: 12
  • Odolnost: 20
  • Inteligence: 15
  • Moudrost: 11
  • Charisma: 8

Kagain je vlastníkem jednoho obchodu v Beregostu. Najme si vás k nalezení chybějící karavany. Díky vysoké odolnosti pomalu regeneruje.

Životopis

Když se ho zeptáš na minulost, KAGAIN zdůrazní, že tazatel by se měl starat o svoje záležitosti, jestli nechce přijít o zuby. Zřejmě vede dost pochybnou žoldáckou společnost a je posedlý bohatstvím, ale další informace si nechává pro sebe.

khalid
Nahoru

Khalid

půlelf, neutrálně dobrý, bojovník

  • Síla: 15
  • Obratnost: 16
  • Odolnost: 17
  • Inteligence: 15
  • Moudrost: 10
  • Charisma: 9

S Jaheirou stojí u baru v Přátelské náruči (Friendly Arm Inn).

Životopis

Když se ho zeptáš na minulost, KHALID nervózně odhalí, že se narodil a vyrostl ve státě Calimshan. O rodičích toho moc nepoví, ale máš dojem, že jeho otec obchodník o něm neměl valné mínění a věnoval mnohem více pozornosti Khalidovým bratrům. Khalid se tedy vrhl na válečnictví a učil se od členů městské domobrany. Podrobnosti o setkání s Jaheirou si nechává pro sebe, ale jeho láska k ní je více než zřejmá. Když se ho zeptáš, jak dobře znal Goriona, řekne jen, že byli dlouhou dobu přátelé a že mnoho jejich společných známých truchlí nad jeho ztrátou.

kivan
Nahoru

Kivan

elf, zmateně dobrý, hraničář

  • Síla: 18/12
  • Obratnost: 17
  • Odolnost: 14
  • Inteligence: 10
  • Moudrost: 14
  • Charisma: 8

Kivan se nachází v High Hedge. Stačí mu jen slíbit, že mu pomůžete v pronásledování banditů (což vskutku uděláte).

Životopis

Když se ho zeptáš na minulost, KIVAN prozradí, že pochází z lesu Shilmista, ačkoliv svou domovinu již nějakou dobu nenavštívil. Místo toho se potácí světem s nejtemnější posedlostí: pomstou. Kivan a jeho družka Deheriana se před několika lety vydali na romantickou výpravu, když je napadla tlupa zbojníků. Pro pobavení Tazoka (půlobra, který vedl útok) byli uvězněni a mučeni. Kivan nakonec uprchl, ale Deheriana zahynula. Kivan toho moc nenamluví a zřejmě si těžko hledá přátele. Pravděpodobně si života příliš neužije, dokud nepomstí smrt své milované.

minsc
Nahoru

Minsc

muž, neutrálně dobrý, hraničář

  • Síla: 18/93
  • Obratnost: 15
  • Odolnost: 15
  • Inteligence: 8
  • Moudrost: 6
  • Charisma: 9

K najmutí v Nashkelu za slib pomoci při záchraně Dynaheir (od níž je následně jen těžko odlučitelný). Může si přivodit zuřivost berserka.

Životopis

Když se ho zeptáš na minulost, MINSC hrdě prohlásí, že je válečník berserk z národa Rasheman na vzdáleném východě. Právě vykonává své dejemma, rituální cestu do dospělosti, a hledá dobrodružství a slávu bitev. Také je poctěn tím, že může být ochráncem mladé Wychalarn z Rashemanu jménem Dynaheir, a pokud by se jí někdo pokusil zkřivit jen vlásek, vtloukl by mu rozum do hlavy. Není si jistý, proč je zavedla na Mečové pobřeží, ale jeho věrnost je nesporná. Pokud jí bude sloužit dobře a proslaví se v bojích, doufá, že ho po návratu domů přijmou do skupiny berserků Ledového draka. Prozatím nejpozoruhodnějším zážitkem pro Minsca bylo získání zvířecího společníka "Boo", stvoření, o němž tvrdí, že je zmenšeným obrovitým křečkem. Takové věci v Říších očividně existují, ale Minsc utržil pravděpodobně příliš mnoho ran do hlavy. Vypadá jako dobrosrdečný přítel, ale často povoluje uzdu své povaze berserka.

montaron
Nahoru

Montaron

hobit, neutrálně zlý, multipovolání – bojovník/zloděj

  • Síla: 16
  • Obratnost: 17
  • Odolnost: 15
  • Inteligence: 12
  • Moudrost: 13
  • Charisma: 9

Potkáte ho v lokaci na východ od Svítící tvrze (Candlekeep) na cestě spolu s Xzarem. Pokud ho v partě chcete, musíte je najmout oba.

Životopis

Když se ho zeptáš na minulost, MONTARON ti otevřeně pohrozí ublížením. Vypadá docela nebezpečně a je více než ochotný zapojit se do brutálního násilí. Zdálo by se, že se málo stará o život, včetně svého. S nechutí spolupracuje s Xzarem, i když jím očividně opovrhuje. Kdokoliv je zaměstnává, musí být velice mocný. Ti dva by se určitě navzájem zabili, kdyby tomu nebránila nějaká vyšší síla. Montaron by s tebou celou záležitost jistě rád probral, ale cítíš, že by ses nemusel následujícího rána probrat.

quayle
Nahoru

Quayle

gnóm, zmateně neutrální, multipovolání – kněz/iluzionista

  • Síla: 8
  • Obratnost: 15
  • Odolnost: 11
  • Inteligence: 17
  • Moudrost: 10
  • Charisma: 6

Stojí před městem Baldur's Gate, kde ho lze i najmout. Jeho speciální dovedností je sesílání neviditelnost.

Životopis

Když se ho zeptáš na minulost, QUAYLE povídá hodiny o uctívání Baravara Stínového, o tom jak je dobrý na cestě ke zvládnutí čarodějnictví, a hlavně o tom, jak neuvěřitelně chytrý je v porovnání s kýmkoliv v družině. Zřejmě byl odhodlán začít s kariérou, jakmile dosáhne přiměřeného věku, jelikož (jak tvrdí) byl prostě tak nadaný, že nemohl zůstat v dusném prostředí. Máš pocit, že nikoho jeho odchod příliš nerozházel. Říká, že se učil magickému umění a uctívání Baravara u gnóma jménem Gifos, i když ho učitel zanedlouho poslal na cesty. Od té doby Quayle putuje po Mečovém pobřeží a hledá lidi, kteří by přijali jeho "moudrost a vědění". Určitě to byla dlouhá pouť.

safana
Nahoru

Safana

žena, zmateně neutrální, zlodějka

  • Síla: 13
  • Obratnost: 17
  • Odolnost: 10
  • Inteligence: 16
  • Moudrost: 9
  • Charisma: 17

V lokaci s majákem vám nabídne pomoc při hledání pokladu. Její speciální dovedností je zmámení zvířete (Charm Animal).

Životopis

Když se jí zeptáš na minulost, SAFANA vypráví příběh za příběhem o fantastických vztazích s pirátskými kapitány, šlechtici a králi všech druhů a velikostí. Podle některých podrobností se zdá, že vyrůstala ve městě Calimport, obklopena přepychem. Její otec byl velmi vlivný šlechtic a i když mohla mít cokoliv, očividně se cítila příliš omezována otcovou ochrannou rukou. Již v mládí utekla s pomocí prvního přítele na pirátskou loď "Exzesus" a zůstala s posádkou několik let, zatímco drancovali Mečové pobřeží od severu k jihu. Nakonec zkusila zmanipulovat kapitána a dostala se do velkých problémů, a proto musela uprchnout, když loď kotvila v Baldurově Bráně. Vypráví spousty příběhů o svých dalších kouscích, ale nemůžeš si být jistý, zda je v nich alespoň zrnko pravdy.

sharteel
Nahoru

Shar Teel

žena, zmateně zlá, bojovnice

  • Síla: 18/58
  • Obratnost: 17
  • Odolnost: 9
  • Inteligence: 14
  • Moudrost: 7
  • Charisma: 11

Nachází se v lokaci na východě od beregostského chrámu. Přidá se k vám, pokud ji porazí váš nejlepší bojovník.

Životopis

Když se jí zeptáš na minulost, SHAR-TEEL nemá moc co říct. Z toho mála, co povídá, jsi pochopil, že je sirotek. Také chová velmi silnou nenávist k žoldákům Ohnivé pěsti, stejně jako zřejmou neúctu k mužům všeobecně. Jako by si něco dokazovala a její dětství určitě nebylo krásným příběhem.

skie
Nahoru

Skie

žena, neutrální, zlodějka

  • Síla: 11
  • Obratnost: 18
  • Odolnost: 15
  • Inteligence: 15
  • Moudrost: 8
  • Charisma: 13

Nachází se ve druhém podlaží residence svého otce (Entar Silvershield), v severozápadní části Baldur's Gate. Přidá se k vám, pokud máte v partě Eldotha.

Životopis

Když se jí zeptáš na minulost, SKIE zašvitoří, že je dcerou Entara Silvershielda, jednoho z velkovévodů Baldurovy Brány. Její bezpečný život sestával povětšinou z učení se baletu, dějin a jazyků. Jako výjimečně hbitá se stala velmi dovednou tanečnicí, i když jí tato přirozená obratnost hlavně pomáhala odplížit se z domu na výpravy. Říká, že jí odpornější části Baldurovy Brány připadají vzrušující, i když má naivní představy o nebezpečí. Při jednom z útěků se setkala s Eldothem a myslí si, že jí může pomoct žít dobrodružným životem, po němž tolik touží. Bezvýhradně mu věří, možná až příliš.

tiax
Nahoru

Tiax

gnóm, zmateně zlý, multipovolání – kněz/zloděj

  • Síla: 9
  • Obratnost: 16
  • Odolnost: 16
  • Inteligence: 10
  • Moudrost: 13
  • Charisma: 9

Tiax stojí ve městě Baldur's Gate, před branami pevnosti žoldáků Ohnivé pěsti (Flaming Fist). Jeho zvláštní dovedností jest povolávání Ghasta.

Životopis

Když se ho zeptáš na minulost, TIAX tě naprosto ignoruje, a místo toho hlasitě prohlásí, co jej čeká v budoucnu. Očividně uctívá Cyrica, a také se zdá, že pochytil něco z jeho šílenství. Tiax bez jakýchkoliv pochyb věří, že je předurčen k ovládnutí světa, a kvůli svému zápalu nevidí směšnost svého cíle. Prozatím vypadá neškodně.

viconia
Nahoru

Viconia

drowka, neutrálně zlá, kněžka

  • Síla: 10
  • Obratnost: 19
  • Odolnost: 8
  • Inteligence: 16
  • Moudrost: 15
  • Charisma: 14

V oblasti Peldvale ji můžete zachránit před žoldákem Ohnivé pěsti (Flaming Fist), pak se k vám přidá. Jako drowka disponuje slušnou odolností na magii (což v BG1 značí i odolnost na kouzla družiny).

Životopis

Když se jí zeptáš na minulost, VICONIA prozradí (docela pyšně), že je temná elfka z podzemního města Menzoberranzan. O důvodech, kvůli nimž opustila tuto říši bez slunce, říká málo, i když takováto odloučení nikdy nebývají jemná. Tvrdí, že již déle neuctívá pavoučí bohyni Lolth; tato změna je často osudová. Její nová víra patří noční bohyni Shar (pro drowa vhodná volba), ačkoliv to není pevná záruka, že se vzdala brutálních praktik svého lidu. Zákony povrchu jí připadají zvláštní a velmi cizí, ale to způsobuje nedostatek zkušeností. Mimoto má trochu naivní představy o tom, jak na její rasu nahlíží obyvatelé povrchu. Mnozí by jí nedali šanci, kterou předpokládá, a jenom to, že je s tebou, ovlivňuje názory lidí na tebe. Víš, že jako drow má odolnost na magii, jak prospěšnou tak škodlivou.

xan
Nahoru

Xan

elf, zákonně neutrální, Očarovatel (Enchanter)

  • Síla: 13
  • Obratnost: 16
  • Odolnost: 7
  • Inteligence: 17
  • Moudrost: 14
  • Charisma: 16

Je vězněm v nejnižším patře nashkelských dolů.

Životopis

Když se ho zeptáš na minulost, XAN toužebně hovoří o domově v elfské pevnosti Evereska a své úloze Šedého pláště. Zřejmě dostal nařízeno vyšetřit události týkající se nedostatku železa, odhalit, kdo nebo co za tím stojí, a zjistit, zda to není větší hrozba pro celou oblast. Rozhodně to nebyl snadný úkol a Xan přijal tuto zodpovědnost s velkými obavami. Máš pocit, že ke všemu přistupuje s velkými obavami. Zasvětil svůj život zlepšování svého magického umění a stal se učeným čarodějem, ačkoliv kvůli této odevzdanosti neměl čas najít si přátele nebo se jinak pobavit. Působí na tebe dojmem velmi schopného člověka, který však nemá zrovna nejlepší vliv na morálku.

xzar
Nahoru

Xzar

muž, zmateně zlý, nekromant

  • Síla: 14
  • Obratnost: 16
  • Odolnost: 10
  • Inteligence: 17
  • Moudrost: 16
  • Charisma: 10

Xzara lze najmout pouze s Montaronem. Nachází se v lokaci na východ od Svítící tvrze (Candlekeep).

Životopis

Když se ho zeptáš na minulost, XZAR ti nepoví mnoho souvislých věcí. Jeho touha odhalit důvod nedostatku železa vypadá docela dobrotivě, ale jeho pohnutky zůstávají nejasné. Vypadá roztěkaně, ale jeho vlohy z něj dělají odborníka na magii. Mumlá cosi o tom, jak jsou on a jeho společník Montaron zaměstnáváni mocnou skupinou, ale při požádání o podrobnosti se nesmírně znepokojí a nějakou dobu se s ním nedá mluvit. Očividně je alespoň zčásti šílený a skupina, která by je najala, by musela být určitě temná.

yeslick
Nahoru

Yeslick

trpaslík, zákonně dobrý, multipovolání - bojovník/kněz

  • Síla: 15
  • Obratnost: 12
  • Odolnost: 17
  • Inteligence: 7
  • Moudrost: 16
  • Charisma: 10

Yeslick je vězněm v druhém patře dolů v Zahaleném lese (Cloakwood). Jednou za den je schopen sesílat Zruš kouzlo (Dispel Magic).

Životopis

Když se ho zeptáš na minulost, YESLICK tiše pronese, že kdysi býval členem trpasličího klanu Orothiar. Po generace těžili železo v dole uprostřed Zahaleného lesa, ale asi před stoletím udeřila pohroma. Jakkoliv jsou zruční v podzemí, i trpaslíci občas dělají chyby. Jedna taková nehoda je přišla pěkně draho. Zřejmě se prolomili k podzemní řece a následná potopa připravila o život téměř všechny z klanu. Yeslick patřil k několika málo přeživším a vydal se do Sembie začít s novým životem. Tam se seznámil s Rieltarem, členem Železného trůnu, a ten jej najal jako osobního kováře. Stali se přáteli a nakonec mu Yeslick vyprávěl o minulosti. To se později ukázalo jako chybný krok, jelikož Rieltar využil tuto informaci k vytvoření plánu k rozšíření základny Železného trůnu na Mečovém pobřeží. Rieltar zradil svého přítele a donutil ho odhalit přesnou polohu dolu. Yeslick byl až donedávna uvězněn, aby nemohl prozradit místo někomu jinému. Teď si přeje jedině napravit své chyby.