FAQ
Na úvod rada od mistra Razfallowa pro IWD1: „Zkoušel jste někdo kouzlo Kontakt s jinou dimenzí (Contact Other Plane; mágovo kouzlo 5. úrovně)? Pokud si nevíte s něčím rady a nechcete nahlížet do návodu, tak zkuste nejdříve toto kouzlo, snad dostanete odpověď, kterou hledáte.“
Q: Co je THAC0?
A: Takže ses do manuálu pořádně nepodíval;-) To Hit Armor Class 0 (nula, nikoli O) – tj. v papírových pravidlech číslo, jež musíš hodit na dvacetistěnné kostce, abys zasáhl potvoru s obranným číslem 0. Čím nižší, tím lepší.
Výpočet zásahu probíhá takto:
THAC0 – (to není pomlčka, nýbrž minus;-)) AC = číslo, jež je třeba minimálně hodit na k20, aby útočník cíl zasáhl.
Př.:
THAC0 10
AC -2
10 – (-2) = 12 – když na dvacetistěnce padne 12 a více, útočník zasáhne cíl.
Q: Jak funguje dvojpovolání (dual-class)?
A: I toto je v manuálu;-) Dual-class (DC) je k dispozici pouze v IWD1 a pouze lidem. Základní vlastnost prvního povolání (síla u bojovníka, inteligence u mága etc.) je třeba mít alespoň na 15. Základní vlastnost povolání, na nějž chceš dual-classovat je třeba mít alespoň na 17.
Dual-classovat lze od 2. úrovně výše. Od chvíle, kdy se postava stane DC, nemůže používat schopnosti prvního povolání až do doby, kdy se v novém povolání dostane na úroveň o 1 vyšší, než je úroveň povolání prvního. V původním povolání už se nelze nikdy zlepšit! Zůstane na úrovni, na níž jsi ho dual-classoval.
Příklad: zloděj na 5. levelu dual-classuje na bojovníka. Dokud se tato postava nedostane na 6. úroveň bojovníka, nemůže používat žádné zlodějské schopnosti. Poté jí zůstávají schopnosti zloděje na 5. úrovni a dál postupuje pouze jako bojovník.
Q: Nevím, jak udělat to a to.
A: Podíval ses do manuálu??? Ten najdeš v krabici, na CD nebo zde (v angličtině).
Q. Jak zjistím v IWD souřadnice určitého bodu na obrazovce?
A: Klávesou „x“. (v BG je to jinak!)
Q: Jak mohu zvýraznit truhly, sudy, předměty na zemi etc. aneb mačkám Tab jako divý, ale nic se neděje.
A: Takže ses do manuálu pořádně nepodíval;-) (neplatí pro ty hrající IWD1 bez datadisků). Objekty zvýrazní klávesa Alt. Pozor! V IWD1 bez datadisků zvýrazňování nefunguje.
Q: Jak típnu screenshot?
A: Profesor Silverbow praví: „Staci stlacit PrintScreen a ono to automaticky ulozi obrazok do adresara …/Icewind Dale/Screenshots.“ K čemuž profesor Kajoz dodává: „Cestu si jeste muzes zmenit v .ini souboru.“
Q: Chtěl bych do hry přidat nějaké jiné portréty. Jak na to?
A: Takže ses do manuálu pořádně nepodíval;-) V adresáři s hrou (nejspíše C:\Program Files\Black Isle\Icewind Dale) vytvoř složku Portraits (není-li přítomna). Do ní zkopíruj portréty, jež jsi vytvořil/stáhnul z netu (zkus tento seznam nebo v Google zadej Icewind Dale portraits;-))
Název a formát portrétů pro IWD1 musí být:
- XXXXXXXS.bmp pro malý portrét (36×58, 8-bit)
- XXXXXXXL.bmp pro velký portrét (110×170, 24-bit)
(XXXXXXX označuje jméno, které musí být u velkého i malého portrétu stejné (rozdíl je v S a L na konci) a dlouhé 1 až 7 znaků)
Q: Môžem si importovať svoje z postavy z BG či BG do niektorého dielu IWD resp. je možný import do druhého dielu IWD z prvého?
A: Nie, nie je to možné, už len z dôvodu, že všetky vymenované hry fungujú na rozdielnych edíciach AD&D.